A Lucid Air nemcsak 832 kilométeres hatótávjával jár a riválisok előtt
3 héttel, 6 nappal ezelőtt

A Lucid Air nemcsak 832 kilométeres hatótávjával jár a riválisok előtt

„Miniatürizált” hajtáslánc, 113 kilowattórás akku és a legnagyobb frunk a piacon.

A kaliforniai központú Lucid Motors már jó ideje azt hangoztatja, hogy többféle szempontból is maximalizálni kívánják a 2021-ben érkező Lucid Air hatékonyságát.

A newarki cég vezetője, Peter Rawlinson elmondása szerint az Air annak az áldozatos és könyörtelen törekvésnek az eredményeként született meg, amely a lehető legnagyobb energiahatékonyság elérését tűzte ki maga elé. Emellett nagyon komoly hangsúlyt helyeztek az elektromos autó tervezése során, hogy ne kelljen kompromisszumokat kötni, és a dizájnt ne kössék gúzsba a belső égésű motorral szerelt kocsikra jellemző kényszermegoldások.

A Lucid most egy lépéssel közelebb került ahhoz, hogy megmutassa, ez a fajta új szemlélet mit is jelent egy új autó elkészítésekor. Ugyanis nyilvánosságra hoztak egy egész sor adatot az akkumulátor-csomaggal, a hajtáslánccal és a platformmal kapcsolatban, amely a fent említett energiahatékonyságot és tervezési megoldásokat hivatott bizonyítani.

2021-es Lucid Air elektromos szedán szemből

Arról már korábban is büszkén beszámolt a Lucid, hogy egy független teszten az Air 832 kilométeres EPA hatótávot teljesített. Hiszen, amennyiben ez az adat a valóságban is megállja a helyét, úgy a newarkiaké lesz a legnagyobb hatótávolságú elektromos autó a piacon. Mindezt egy 113 kilowattórás csomagból, melynek köszönhetően komoly előnyben lehetnek a Tesla Model S-sel szemben. Ugyanis kilowattóránként majdnem 1 kilométerrel többet tud megtenni.

Természetesen a Lucid esetében – ahhoz, hogy tényleg releváns lehessen az összehasonlítás más EV-kkel – még várni kell a hivatalos EPA mérési adatokra.

A kaliforniai start-up kezdetben minél több cella bepakolásával próbálta növelni a hatótávot, egészen 130 kilowattóráig bővítve az akkupakk kapacitását. Végül elvetették az ötletet és a költséges, nehéz és sok helyet foglaló megoldás helyett inkább az energiahatékonyságra kezdtek koncentrálni.

2021-es Lucid Air elektromos szedán szerkezeti felépítése

A riválisokhoz hasonlóan az Air is a „gördeszka”-platformra épül, és a tervezés során a Lucid Space Conceptet tartották szem előtt. Vagyis „miniatürizálták” a folyadékhűtéses hajtásláncot és az akkumulátor-csomagot, hogy a lehető legtöbb helyet tudják megtakarítani az utastér számára.

A Lucid azt is elárulta, hogy az LG Chemtől beszerzett akkujuk 2170 cellából áll majd. Ez ugyanaz a méret, mint amekkorát a Tesla Model 3-ban és Model Y-ban is találhatunk.

Egyúttal azt is nyilvánosságra hozták, hogy a villanyautók közül az Air nem csak a hatótávjával fog kiemelkedni. Az első csomagtartó (frunk) 280 literes lesz, ami a sorozatgyártású EV-k között a legnagyobbnak számít. Ráadásul a hátsó csomagtartóval együtt összesen 739 liternyi pakolható helyet kínál a leendő tulajdonosoknak.

2021-es Lucid Air elektromos szedán beltere

A villanyszedánt hivatalosan szeptember 9-én mutatják majd be a nagyközönségnek. A hírek szerint ekkor hozzák majd nyilvánosságra az autó összes részletét a műszaki paraméterektől kezdve egészen az árcédulán várhatóan szereplő összegig.

Forrás:

GreenCarReports

Ajánlott cikkek:

Szerző: Magyar Autókereskedőház zrt.
1 órával, 39 perccel ezelőtt

A Polestar új modellje 500 kilométeres hatótávval érkezik

A teljesen elektromos Precept legkorábban 2023-ban mérkőzhet meg a Tesla Model S-sel.

Elolvasom
3 nappal, 3 órával ezelőtt

Dízelmeghajtással érkezik a 2021-es Cadillac XT4 Európába

A kifejezetten európai ízlésre szabott crossover 2 literes motorja 172 lóerőt teljesít.

Elolvasom