Létrehozva: 2019-08-13 13:20:37

A legerősebb Cayenne Coupé egy hibrid

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

Érdemes hozzászokni a gondolathoz: a csúcsmodellek ezentúl szinte minden márkánál hibridek lesznek.


 

2019 májusa óta kapható a harmadik generációs Porsche Cayenne sportosított, csinosított – kinek hogy tetszik – kivitele. A BMW X6-tal elindult vonatra immáron a Porsche is felszállt, nekik is van tehát coupé tetővonallal megáldott behemót szabadidő-autójuk Cayenne Coupé néven. A modellpaletta öt tagú, minden milliomos megtalálhatja a magának valót, vágyjon akár brutális teljesítményre, akár „takarékos” hibrid működésre vagy mindkettőre egyszerre.

Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé hátulról

A típuscsalád belépő modellje a Porsche Cayenne Coupé, melyet egy 3,0 literes V6-os motor hajt 340 lóerővel és 450 Nm-rel. A következő szintet a Cayenne E-Hybrid Coupé jelenti, hibrid rendszerének összteljesítménye 462 lóerő, nyomatéka 700 Nm. Árban ezt követi a Cayenne S Coupé, melyet szintén az alapmodell 3,0 literes V6-osa hajt, de ebben a konfigurációban 440 lóerővel és 550 Nm-rel. A negyedik modell a Cayenne Turbo Coupé, melynek orrában egy 4,0 literes V8-as motor dohog, teljesítménye 550 LE, nyomatéka pedig 770 Nm. A csúcsot a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé képviseli 680 lóerővel és 900 Nm-es nyomatékkal.

Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé beltér

Ez utóbbi zászlóshajót a Turbóban is megtalálható 4,0 literes V8-as motor és egy hozzá kapcsolódó elektromotor együttes ereje mozgatja. Plug-in hibrid lévén képes tisztán villannyal is közlekedni, ekkor a megtehető hatótávja 32 km környékén alakul. Ilyenkor akár 130 km/h-ig is lehet gyorsítani tisztán az elektromotor segítségével, a gázpedált finoman használva nem kel életre a benzinmotor. De egy Porsche nem erre való, hanem arra, hogy az ember padlóig tapossa a gázpedált, mert ilyenkor az autó 3,8 másodperc alatt katapultál 100-ra és meg sem áll a 290 km/h-ás végsebességéig. A WLTP norma szerinti fogyasztás 4,9 liter, na persze. A tapasztalatok alapján a valóság inkább 8 liter 100 kilométerenként még akkor is, ha a cél a takarékos autózás sok villanyhasználattal. Amint a V8-é a főszerep, a fogyasztás természetesen az egekbe szökik.

Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé felni

A méretes akkumulátorcsomagnak, az elektromotornak és a kiegészítő elektromos fűtésnek köszönhetően az autó meglehetősen nehéz, üresen is 2 535 kg. Ekkora súllyal nem lesz a versenypályák sztárja, de autópályán bérelt helye van a belső sávban és meglepően jól mozog, ügyesen rejti véka alá irdatlan tömegét. Ebben elvitathatatlan érdeme van a Porsche mérnökeinek, akik az adaptív lengéscsillapítókkal, az aktív stabilizátor rudakkal, az okos légrugózással és a mindkét tengelyen beavatkozó aktív nyomatékelosztással sportos viselkedést kölcsönöztek a nehéz dögnek.

Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé motor

Nincsen rózsa tövis nélkül: ami a komfortot illeti, maradjunk annyiban, hogy inkább a stabilitást tartották fontosnak a tervezéskor, nyilván ekkora erőt és súlyt nem lehet ringatós futóművel párosítani még légrugózás esetén sem. Rosszabb minőségű utakon ráz a felfüggesztés. A nagy tömeg és a hibrid működés visszaköszön a fékeknél is, főleg kisebb és közepes lassításoknál. A pedál nyomáspontja kissé határozatlan, reakciója kiszámíthatatlan, mindenképp megszokást igényel. Ennek ellenére nem sok autó van a piacon, ami ilyen jó kompromisszum lenne a masszív megjelenés, a sportos viselkedés, a túláradó teljesítmény és a zöld működés között. Csak legyen, aki képes megfinanszírozni az 50 milliós árat, amit kérnek érte.

Források:

Ajánlott cikkek: