Létrehozva: 2021-09-15 10:21:10

A Ford és a BMW már 2022-ben elkezdheti a szilárdtest akkumulátorok tesztelését

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.

Az amerikai Solid Power szerint a termikus instabilitás problémáját a szilárdtest akkuk oldják majd meg.


A Ford és a BMW még 2017-ben jelentette be, hogy jelentős összeget invesztálnak a szilárdtest akkumulátorok fejlesztésével foglalkozó Solid Power nevű cégbe. Most hozták nyilvánosságra, hogy a Solid Power elkezdte kibővíti a Kolorádóban található üzemét, hogy 2022 elején megkezdje a szilárdtest akkumulátorainak kísérleti gyártását.

A Tech Crunch beszámolójából kiderül, hogy az új létesítményben szulfid alapú szilárd elektrolit gyártására összpontosítanak, valamint helyet kapott egy 100 amperes akkumulátorcellák elkészítésére optimalizált gyártósor is. A tervek szerint a Ford és a BMW az első cellákat 2022 elején veheti majd át, és azonnal megkezdik a tesztelésüket, mielőtt az évtized második felében már kereskedelmi forgalomban is megjelennek az új egységek. 

Szakértők szerint a szilárdtest akkumulátorok jelentik a fejlődés következő lépcsőfokát a jelenleg az elektromos és hibrid autókban is használt lítium-ion akkumulátorok után, hiszen várhatóan nagyobb energiasűrűséget, alacsonyabb költségeket és hosszabb élettartamot fognak biztosítani. 

Doug Campbell, a Solid Power vezérigazgatója kifejtette, hogy mindezek mellett biztonságosabbak is, mivel a lítium-ion akksikban található folyékony elektrolit termikus instabilitást idéz elő. 

Szilárd meggyőződésünk, hogy ezeket a problémákat, amelyekkel mind a Hyundai, mind a GM most szembesül, a szilárdtest akkumulátorok fogják megoldani” – utalt a szakember a kigyulladó villanyautókra. 

A Solid Power nem tör a Panasonic, az LG vagy a CATL babérjaira. A termelésbővítésnek köszönhetően elegendő cellát szeretnének előállítani ahhoz, hogy minél több gyártót be tudjanak vonni a tesztelés folyamatába. Azt tervezik, hogy ezt követően az akkumulátorcellák licenszét átadják partnereiknek, és nem saját maguk készítik majd azokat. Campbell szerint 2027-re már 10 gigawattóra éves cellakapacitást tudnak majd biztosítani.

Weboldalunkon is elérhetőek a Ford és a BMW modelljei. Amennyiben valamelyikről szeretnél részletesebb információt kapni, keresd kollégánkat telefonon vagy e-mailben!

 

Forrás: Carscoop