Létrehozva: 2022-02-10 09:27:39

A Ferrari elektromos autója megtartja a középmotoros érzést

Szerző: Magyar Autókereskedőház Zrt.
Az olasz cég moduláris, a monocoque-hoz kapcsolódó rendszeren dolgozik.

Azt már hivatalosan is tudni lehet, hogy a Ferrari az első tisztán elektromos szuperautóján dolgozik. A maranellói gyártó kijelentette, kínálatából sosem fognak eltűnni a belső égésű motoros modellek. 

Az olasz cég az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatalához nyújtotta be azt a dokumentációt, amely „elektromos vagy hibrid sportautókra” vonatkozik. A kérvényhez csatolt képeken egy „középmotoros” elrendezésű, kétüléses sportautó látható, aminek nincs motorja. A hangsúly a középre beépített akkumulátorcsomagon van, amelyet akár három, a padlólemezbe épített akkupakk egészít ki. Az energiatárolók egyfajta segédkeretre vannak felszerelve, amelyet a monocoque-hoz csatolnak. 

Úgy tűnik, ez a megoldás alkalmazható tisztán elektromos vagy akár hibrid modellek esetében is. Bár a képeken nem látható belső égésű motor, ez a hibridekben vagy az autó orrába, vagy az akkumulátorcsomag mögé kerülhet. 

Ferrari Daytona SP3 utastere

Az anyagból kiderül, hogy a rendszert úgy alakítják ki, hogy az autó körüli légáram egyszerre hűtse az akkumulátort és segítse a leszorítóerő termelését. Emellett azt is megtudhatjuk, hogy ebben az elrendezésben a Ferrari különböző típusú akkumulátorcellákat szeretne használni, hogy együttesen a legjobb töltési teljesítmény és a leghatékonyabb energialeadást biztosítsák az autó számára. 

Weboldalunkon is elérhetőek a Ferrari modelljei. Amennyiben szeretnél valamelyikről részletesebb információt kapni, keresd kollégánkat telefonon vagy e-mailben!

 

Forrás:

CarBuzz