A BMW teszteli új EV rendszerét egy 720 villanylovas 5-ösben
A BMW nem titkoltan nagy lendületben van a villanyautós fejlesztések terén és épp most tesztelte az új rendszert, egy amperkirály autópálya takarító változatban
A BMW bemutatta az 5. generációs elektromos hajtásrendszerét, ráadásul egy 5-ösbe szerelve. Az elektromos hajtásrendszer elektomotorból, váltóból és teljesítmény figyelő rendszerből áll össze, ami egy közös házba van szerelve. Az 5-ös teszt elektromos autóban három motor biztosítja a hajtást, kettő a hátsó hajtásért felel egy az elsőért, együttesen akár 720 lóerő feletti teljesítménnyel igyekszik letépni magáról az abroncsokat. Ezzel a kombóval az autó cirka 3 másodperc alatt hozza a 0-100-as sprintet.
A BMW a félreértések elkerülése végett egyértelműsítette, hogy nem szándékozik gyártásba vinni az elektromos 5-öst. A most tesztelt 5. generációs hajtásrendszert fogják alkalmazni majd a 2020-ban az iX3-ban is, igaz ott csak egy motor lesz. Mindenesetre mindenki nyugodjon le, a BMW a jelenleg tesztelt összeállítással megmutatta, hogy ő is tud nagyon erős elektromos luxus szedánt csinálni.
A hajtásrendszer hatalmas erejét együttesen adó 3 villanymotor teljesítményét egyénileg szabályozó nyomatékvezérlő egység segíti a kezelhetőséget. A BMW már tervezi a rendszer további fejlesztését, mivel a közeljövőre nagyszámú elektromos hajtásrendszerrel ellátott típust igért. Ezek közül az egyik legizgalmasabb a futurisztikus BMW Vision M koncepció. Az elképzelés szerint egy 4 hengeres turbófeltöltős motorral lesz szerelve, megtámogatva egy igen komoly elektromotorral, amik együttesen 600 paripát terelnek össze a leendő sofőrnek.
Az új hajtásrendszer egy korábbi Jaguar Land Roverrel közös fejlesztés része. A brit autógyártó elősként az új XJ-ben tervezi bemutatni az elektromos rendszert, amit 2020-ban dobnak piacra csakúgy, mint a BMW az iX3-at.
Forrás:
Ajánlott cikkek: