420 lóerővel debütál a Mercedes-AMG GLA 45
A piac legerősebb kompakt crossovere nyomatékos AMG motorral és összkerékhajtással mutatkozik be.
Az új Mercedes GLA kompakt SUV-ot az AMG is kezelésbe vett, így 420 lóerőt tud. Ez az új blokk az M139 2,0 literes, négyhengeres, turbófeltöltős motorjának egyik legerősebb változata, ez a modellcsalád dolgozik az A45-ben és a CLA 45-ben az AMG kompakt teljesítményorientált autóiban.
Az alap GLA 45 388 lóerővel képes gazdálkodni, míg az S változat további 33 lóerő leadására képes, ezzel pedig a legerősebb kompakt crossover. A Mercedes azt állítja, hogy az alap modell 4,4 másodperc alatt eléri a 100 km/órát, míg az S változat, 0,1 másodperccel gyorsabb, a végsebességét pedig 270 km/órára növelték.
A szokásos GLA-tól a teljesítmény-orientált modellek elütnek, köszönhetően a különböző kiegészítőknek, többek között a motorháztető kialakításának és a szélesített kerékjárati íveknek.
A GLA 45 alatt inteligens, nyomaték vektoros összkerékhajtási rendszer van, melynek köszönhetően minden helyzetben optimális a tapadás. Ennek és a duplakuplungos, nyolcsebességes automota váltónak köszönhetően indulásnál szabályosan kilő, valamint jól reagál a gázadásokra. A crossover egyéni AMG felfüggesztési rendszert is tartalmaz, amely állítólag pontosabb az előző modellhez képest, miközben agilisan viselkedik az autó a határon is.
A számos vezetési módnak köszönhetően módosíthatjuk az autó beállításait az éppen aktuális körülményeknek megfelelően. A GLA 45 „Race-Start” funkciója állítólag egy nagyon jó találmány, mivel az észrevehetőbb váltás érdekében módosítja az elektronika beállításait, ezzel szemben az Eco Mode a hatékonyságot helyezi előtérbe.
A belső térben a szokásos AMG stílusjegyek köszönnek vissza, beleértve a sportüléseket, egy módosított kormánykereket hajtásmód választással és testreszabható gyorsbillentyűket, valamint a digitális műszercsoport különleges sport dizájnját.