2021-ben érkezik az első elektromos Seat, a Cupra el-Born
Jövőre kezdik gyártani a lenyűgöző vonalvezetésű hot hatch modellt.
A Seat tavaly rántotta le a leplet vagány elektromos hot hatch-ének koncepciójáról, a Cupra el-Bornról. A Volkswagen konszernhez tartozó spanyol gyár most bemutatta az autó végleges, a VW MEB (Modularer E-Antriebs-Baukasten, vagyis moduláris elektromos hajtáskoncepció) platformjára épülő verzióját, amelyet jövőre kezdenek gyártani.
Az alapokat tekintve a koncepció és a végleges modell lényegében megegyezik, de azért apróbb finomításokat végrehajtottak a tervezők. Az el-Born megtartotta agresszív formáját, a változtatások főként az autó elején érhetőek tetten, az orr-rész a sokkal tradicionálisabb lett, mint volt a koncepció esetében.
A beltér egyszerre sportos és minimalista
„A belteret úgy alakítottuk ki, hogy magában hordozza a Cupra filozófiáját: a minőséget és a teljesítményt ötvöztük a kifinomultsággal. A sportülésektől az új, kormánykerékről vezérelhető menetprofil-választáson (Driver Profile Selection) és a Cupra-mód gombokon keresztül egészen a csúcsminőségű anyagválasztásig. A részletekre való gondos odafigyelésen és a minőség iránti elhivatottságon túl a Cupra különös figyelmet fordított a fenntarthatóságra, hiszen az el-Born belterénél újrahasznosított anyagokat használtunk.”
A bemutatón a Seat egyúttal új információkat árult el az autó műszaki paramétereiről:
„A Cupra el-Born olyan korszerű technológiákat tartalmaz, mint a kiterjesztett valósággal (Augmented Reality) ellátott Head-up Display. Rendkívül hatékony 77kWh-s akkumulátorának köszönhetően 500 kilométert is képes megtenni egyetlen feltöltéssel. A gyorstöltő funkció révén pedig alig 30 perc alatt 260 kilométer megtételére elegendő energiával lehet feltölteni.”
A Cupra el-Born első pillantásra nagyon hasonló adatokkal rendelkezik, mint a Volkswagen ID.3 felső kategóriás változata, csak más csomagolásban. De természetesen ezen kívül azért olyan apróbb extrák is találhatók az autóban, mint Dynamic Chassis Control Sport (DCC Sport), amit kifejezetten az el-Bornhoz fejlesztettek ki a MEB platformon belül. Ez felel a kocsi teljesítménynöveléséért, amit hagyományos menetprofil-választással lehet elérni.
A Cupra villanyautójának sorozatgyártását a tervek szerint 2021-ben kezdik majd meg a VW zwickaui gyárában, ahol jelenleg az ID.3-at is gyártják. Arról azonban egyelőre nem szólnak a hírek, hogy mennyibe is fog kerülni az el-Born.
Forrás:
Ajánlott cikkek:
- 2024-ben érkezhet az Audi A9 e-tron villanyszedán
- A Tesla multimédiás rendszere újabb szavazást nyert meg
- Az elektromos ID.3 sportváltozata tör majd borsot a Golf GTI orra alá?