20 milliárd euróért rendel akkumulátorokat a Daimler
A Mercedes-Benz 2022-re 130 olyan modellvariánst szeretne kínálni, amelyek valamilyen formában elektromos üzemben működnek, ebbe az elektromos buszok és haszongépjárművek is beletartoznak
Nagy előrelépést tett a Daimler a villamosítási stratégia terén, hiszen több mint 20 milliárd euró értékben rendeltek elektromos autókhoz illeszkedő akkumulátor cellákat. 2022-re terveznek 130 elektromos autó-variánst létrehozni, a személyautók mellett ide tartoznak a furgonok, buszok és nehéz tehergépjárművek egyaránt.
Ezzel a lépéssel valójában 2030-ig is bebiztosíthatta magát a Daimler, ami érthető, hiszen minden, elektromos autózás terén élen járó márka igyekszik stabilizálódni e téren. A német konkurensek közül a BMW és a Volkswagen konszern is több milliárd eurót ölt villanyosítási tervekbe, a VW például 50 millió villanyautó gyártására állítólag már fel is készült.
A Daimler egyúttal akkumulátor-egységeket összeszerelő üzemeket is létesíteni kíván: hármat Németországban, egyet Kínában, Thaiföldön és az Egyesült Államokban. Az egyelőre tisztázatlan, hogy mely vállalat fogja beszállítani a legutóbbi gigászi megrendelést, de az nyilvános, hogy a Daimlernek számos szerződése van koreai és kínai beszállítókkal, mint például az SK Innovation és LG Chem illetve a kínai CATL.
A Daimler igyekszik a kobalt-függőségtől megszabadulni, mivel a nyersanyag legnagyobb termelője, a Kongói Demokratikus Köztársaság nem nevezhető épp biztonságosnak. Ezért új akkumulátorok fejlesztésébe fog, a 2019-re tervezett Mercedes-Benz EQ modell akkumulátorai 60%-ban nikkelt, 20%-ban mangánt és 20%-ban kobaltot tartalmaznak, a jövőben szeretnék a két utóbbi értéket 10-10%-ra csökkenteni.
Dieter Zetsche, a Daimler főnöke nemrég megerősítette, hogy 2022-ig minden Mercedes-Benz és Smat modell elérhető lesz elektromos verzióba, sőt a dízelmotorok védelmére is kelt. A 2017-es Frankfurti Autószalonon elmondta, hogy a Smart az évtized végére teljesen elektromos kivitelben is kapható lesz. Zetsche ezeken felül elismerte, hogy a német autóipar némi bizalomvesztést szenvedett el a fenntartható mobilitás fejlesztésében, ami a dízeleket illeti, ám mindezek ellenére a Daimler 3 milliárd eurót fektet új dízelmotorok fejlesztésébe.
Forrás: