1600 kilométeres hatótávval kecsegtet a Hyperion XP-1
1 hónappal, 2 héttel, 1 nappal ezelőtt

1600 kilométeres hatótávval kecsegtet a Hyperion XP-1

A hidrogén-meghajtású szupersportautóból 300 darab készül majd 2022-ben.

Mikor már úgy tűnt, a hidrogéncellás technológiának befellegzett és lassan el is temetik, a Hyperion Motors úgy döntött, bemutatja a HP-1-es kódjelű szupersportautóját. De elegendő lesz ez ahhoz, hogy újra életet leheljen a nem is olyan rég még az elektromos autók alternatívájának kikiáltott technológiába?

Néhány teasertől eltekintve a Hyperion XP-1 érkezése derült égből villámcsapásként ért mindenkit. Mivel a kaliforniai cég még alig kilenc éve létezik, és ezalatt az idő alatt nem sok mindent tett le az asztalra, nem csoda, ha eddig még nem találkoztunk velük. Ugyanakkor a vállalat hitvallása, és a vezérigazgató, Angelo Kafantaris szerint a Hyperion feltett szándéka, hogy megmutassa a világnak, hogy a hidrogén milyen nagyszerű üzemanyag.

Hyperion XP-1 szupersportautó oldalról, felnyitott ajtókkal

Másként fogalmazva, azt akarja megvalósítani, amibe korábban már a Toyota, a Honda és a Hyundai bicskája is beletört. Ez így elsőre eléggé arrogáns kijelentésnek tűnhet, ám a Hyperion tervei mégis szilárdabb lábakon állnak, mint a fent megnevezett gyártók esetében. Ahelyett, hogy azt várnák az emberektől, hogy folyékony H2-vel meghajtott hétköznapi, de csúnya autókat vásároljanak, az amerikai cég inkább a sokkal izgalmasabbnak ígérkező szupersportautós vonalat részesíti előnyben.

Bár még alig telt el némi idő, mióta lehullt a lepel az XP-1-ről, az embereket máris kellőképpen megosztja a kocsi dizájnja. A Bugatti Chiron utánérzést nehéz nem észrevenni, csak lényegesen futurisztikusabb érzetet kelt. Nem is csoda, hiszen lényegesen több bizonyítanivalója van, mint a Volkswagen-csoport legendássá vált hipersportautójának. Egy biztos, a formavilág kellően látványosra sikerült. De ez is része a cég stratégiájának.

Az XP-1 teljesítményadatait szemezgetve kezdenek igazán érdekessé válni a dolgok. A Hyperion azt ígéri, hogy teletankolva a kocsi 1000 mérföld (1609 kilométer) megtételére lesz képes, mielőtt meg kellene látogatni a töltőállomást. Ez duplája annak, mint amit a Lucid Airrel kapcsolatban ígérnek. Ám a legnagyobb probléma, hogy a töltéshez szükséges infrastruktúra sokkal kevésbé elterjedt, mint az EV-k esetében. Szóval szükség is van az elképesztő hatótávra, ha nem szeretnénk, hogy két kút között az utolsó csepp H2 is elfogyjon a karbon üzemanyagtankból.

Hyperion XP-1 szupersportautó szemből

A gyári adatok alapján az autó végsebessége „meghaladja a 354 kilométer/órát” és mindössze 2,2 másodperc alatt képes állóhelyzetből százra gyorsulni. A teljesítményről nincsenek információk, de azt tudni lehet, hogy az erő két elektromos motorból érkezik, és az XP-1-es mind a négy kerekét hajtja. Ráadásul az átlagos elektromos autókhoz viszonyítva pehelysúlyúnak számít 1248 kilós tömegével.

A Hyperion Motors azt ígéri, hogy összesen 300 darabot készít majd az XP-1-ből 2022 folyamán. És bár a hírek egyelőre nem említik, mekkora összeg fog szerepelni majd a kocsi árcéduláján, elég valószínű – figyelembe véve a felhasznált egzotikus anyagok (karbon, titánium) mennyiségét –, hogy nagyon mélyen a zsebébe kell majd nyúlnia annak, aki szeretne hazavinni egy hidrogénnel működő szupersportautót.

Forrás:

Autoevolution

Ajánlott cikkek:

Szerző: Magyar Autókereskedőház zrt.
1 órával, 19 perccel ezelőtt

A Polestar új modellje 500 kilométeres hatótávval érkezik

A teljesen elektromos Precept legkorábban 2023-ban mérkőzhet meg a Tesla Model S-sel.

Elolvasom
3 nappal, 3 órával ezelőtt

Dízelmeghajtással érkezik a 2021-es Cadillac XT4 Európába

A kifejezetten európai ízlésre szabott crossover 2 literes motorja 172 lóerőt teljesít.

Elolvasom