Elektromos autók
BEVEZETÉS AZ ELEKTROMOS AUTÓZÁS VILÁGÁBA
A Magyar Autókereskedőház megalapítása óta rendszeresen foglalkozik a jövő innovatív megoldásaival, így a gépjárműiparban többek között az elektromos járművekkel. Az elkövetkező néhány évben ez a terület exponenciális fejlődés elé néz véleményünk szerint. A gyártók egyre nagyobb hangsúlyt fordítanak az elektromos technológia a fejlesztésére, és lassan körvonalazódik, hogy minden gyártó előbb vagy utóbb saját modell gyártását fogja kezdeményezni. A szektor jelenlegi legnagyobb kérdése a felhalmozott energia minél hatékonyabb tárolása.
Az elektromos autók működése

Ezeket az autókat villanymotor hajtja, amely az akkumulátorból, az autó energiatároló egységéből nyeri az energiát. Ezek az akkumulátorok túlnyomó részben nikkel-fém hibrid vagy lítium-ion akkuk...
Zöld rendszám

2015. év végén vezették be Magyarországon a zöldrendszám használatát, mely óriási sikernek örvend a felhasználók körében. A Jedlik Ányos terv keretén belül a jogszabály módosításoknak köszönhetően rengeteg kedvezményt...
Küzdelem a százalékokért...

"Elektromos autóké a jövő" hallgatom ezt minden alkalommal, amikor Sebestyén Istvánnal, a MAVAK főtitkárával beszélek. Kíváncsi voltam...
Beszélgetés a MAVAK főtítkárával

A Magyar Autókereskedőház képviseletében Borka Balázs vezérigazgató és Mudri Dániel gépjármű értékesítő 2016 januárjában vendégül látta a Magyar Villanyautó klubelnökét Sebestyén Istvánt, akivel az autózás jövőjéről, a jövő autóiról és az elektromos autókról beszélgettek...
Nissan Leaf II. töltés
Az alább található videókon a Magyar Autókereskedőház Zrt. Nissan Leaf II-es modelljének töltése látható egy CHAdeMO oszlopról és a hagyományos háztartási 220 V-os hálózatról. A két töltés előkésztésének folyamata szinte mindenben megegyezik, néhány mozzanat azonban más. A CHAdeMO töltés a töltőpisztoly autóhoz való csatlakoztatásával kezdődik, az oszlopon fixen telepített kábel segítségével. Ellenben a hálózati töltés folyamata az adapter bedugásával kezdődik, mert az nem fix telepítésű eszköz. Ezután annyi eltérés van a folyamatok között, hogy a CHAdeMO oszlopon a csatlakoztatást követően, az oszlop digitális kijelzőjén kell elindítani a töltést, különféle egyértelmű paraméterek kiválasztása mellett. A hálózati töltés pedig a 220 V-os aljzatba történő csatlakoztatást követően akkor indul el automatikusan, amikor a járműbe tesszük a töltőpisztoly végét és az autót is csatlakozatjuk a rendszerbe. hi
A töltés megszakításában viszont van különbség a két rendszer között. A CHAdeMO töltést az oszlopon található kijelzőn kell megszakítani, majd a töltőpisztolyt kiakasztani és kihúzni az autóból. A töltést követően illik a kábelt és a pisztolyt annak megfelelően visszatenni az oszlopra, hogy a következő „tankolót” is rendezett körülmények várják, arról nem is beszélve, hogy az oszlop állapotának megóvása valójában a legfontosabb dolog. A hálózati töltés megszakítása pedig a töltőpisztolyon található kék gomb megnyomásával kezdődik, ezután elalszik a műszerfalon a töltés visszajelzésére szolgáló 3 db kék led, majd egyszerűen kihúzzuk a pisztolyt először az autóból, majd azt követően a 220 V-os aljzatból a másik végét is. Ez esetben fontos, hogy mindig elsőként dugjuk a konnektorba és utolsóként húzzuk ki onnan a töltőkábelt!
Elektromos autó töltőpontok Magyarországon és Szlovákiában
A Magyarországon és Szlovákiában található elektromos töltőpontokat az OpenChargeMap segítségével tudja megtekinteni térképen.